Çift ve Aile Terapisi

Çiftler arası ilişkilerde problemin yaşanması doğaldır. Problemin varlığı belli bir noktaya kadar çatışma yönetimi konusunda kişiye beceri kazandırabilmektedir. Ancak Problemler belli bir eşiği geçtikten sonra ilişkinin doğal yapısına hasar vermekte ve konforlu bir ilişki alanının oluşturulması sürdürülebilmesi zorlaşır. İlişkilerde yaşanabilecek çatışmalarda bireylerin kendi çözüm yolları işe yarıyorsa bu çözümleri devam ettirmekte yarar vardır. Ancak çiftler kendi gayretleriyle, problem çözme becerileri geliştirerek başarabilseler de çoğu zaman profesyonel bir yardım gerekmekte ve çift ve evlilik terapisine başvurmak gerekebilir.

Çift ve Aile Terapisinde uzman desteğine başvurma süreci

• Öncelikle kedi çözüm yollarınızı deneyin. Kendi çözüm yollarınız istenilen sonucu vermiyorsa bir uzman desteği almayı düşünebilirsiniz.
  • Çift ve Aile terapisi profesyonel bir danışmanlık ilişkisidir.
    Terapist sizin adınıza karar vermez, size öğüt ve nasihatlerde bulunmaz.
  • Sizin için en uygun çözüm yolu budur demez. Unutmayın bir problem için yüzlerce çözüm olasılığı vardır. Terapist ilişkinizin öznel koşullarını göz önünde bulundurup sizinle beraber en uygun ve gerçekçi çözüm yolunu bulmanıza yardımcı olur.
  • Profesyonel danışmanlık ilişkisinde terapist kanıtlanmış yaklaşımları kullanır. Çift ve aile terapisi görüşmeleri sıradan görüşmelerden farklı olarak kanıtlanmış teknik ve yaklaşımlara dayanır. Örneğin Sistemik aile terapisi, Döngüsel Aile Terapisi Yaklaşımı, Çözüm Odaklı Kısa Süreli Aile Terapisi, Bilişsel Davranışçı Çift Terapisi, Gootman Çift Terapisi, Yapısal, Yaşantısal, Stratejik aile terapileri ..vb oldukça zengin bir yelpazede danışmanlık modelleri vardır.
  • Çift Aile Terapisi sürecinde Terapist süreci yönetir ve farkındalık + başaçıkma becerisi kazandırma ve kazanılan becerilerin sürdürülebilir olmasını sağlar.
  • Çiftler psikoeğitim süreçlerinde geçerek etkin başa çıkma becerileri kazanırlar.
  • Psikoterapi desteği alırken “Terapiye İnanmak” önemlidir. Terapinin mucize olmadığını bilmek gerekir. Terapi sürecinde terapist kadar danışanların da sürece katkı sunmaları oldukça önemlidir.

ÇİFT TERAPİSİNDE AMAÇ

Çift ve ilişki terapisinde temel amaç, ortak oluşturulan hedefler etrafında yine birlikte çözümler geliştirmektir.

BİLGİ NOTU:

Çift ve Aile Terapisi; psikolojik sorunların ilişkiler içinde oluştuğu ve problemlerin etkileşim örüntülerinden kaynakladığı teorisine dayanır. Daha anlaşılır bir ifadeyle bir yerde ilişki varsa problemin olması doğaldır. Problem doğru yönetilmediğinde ya da probleme yaklaşım biçimimiz doğru değilse sorunun etki alanı genişler ve ve problemin etkileri kalıcı hale gelebilir.

ÇİFT TERAPİSİ KAÇ SEANS SÜRER?

Çift ve aile terapileriyle ilgili seans süreleri danışanların özel koşulları esas alınarak yapılandırılmaktadır. Bilgilendirme görüşmeleri genellikle iki – üç seanstır . Ancak çift ve ailelere yönelik psikoterapiler 8-24 seans arasında değişebilmektedir. Kimi zaman bu süreler iki yıla kadar sürebilmektedir. Süreçle ilgili nihai değerlendirme ilk görüşmede belirgin hale gelir.

SEANS ÜCRETLERİ ve ÖDEME ARAÇLARI

Ücret her birey için ayrı ayrı olarak değil, 60 dakikalık seans süresi olarak ücretlendirilmektedir. Ödemeleri nakit olarak yapabileceğiniz gibi, kredi kartı, mail order ve iyzico vb. ödeme sistemleri aracılığıyla da yapılabilmektedir. Ücretlere KDV dahildir.
Seans ücretleriyle ilgili aşağıdaki iletişim numarasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

Randevu ve Bilgi için

0212 – 466 1010