Yaygın Kaygı Bozukluğu

Yaygın Kaygı (Anksiyete) Bozukluğu Kişinin günlük aktivitelerini sürdürmesine engel olacak şiddette yoğun ve sürekli bir kaygı  yaşamasıyla baş gösterir. Bu şiddetli ve yoğun kaygı duygusuna, huzursuzluk, sürekli yorgunluk hissi, konsantre olmakta güçlük, kaslarda kasılma ve uykuya dalmakta güçlük gibi belirtiler de eşlik edebilir. Kaygı sorunları arasında genel popülasyon içinde sık görülen problemlerin başında gelir. Psikiyatrik destekle beraber psikoterapi (konuşarak danışmanlık) desteği alma yaygın kaygı bozukluğuyla başaçıkmada etkili yöntemlerden biridir. Yaygın bozukluğu ile ilgili aşağıdaki belirtiler sizde de varsa bir uzman desteği almanızda yarar vardır.

• Çeşitli yaşam alanlarında aşırı bir kaygı ve kuruntu
  • Bu endişeleri kontrol etmekte güçlü çekme
  • Dinginleşememe (huzursuzluk) ya da gergin ya da sürekli tetikte olma,
  • Kolay yorulma,
  • Odaklanmada güçlük çekme ya da zihin boşalması,
  • Kolay kızma,
  • Kas gerginliği,
  • Uyku bozukluğu (uykuya dalmakta ya da uykuyu sürdürmekte güçlük çekme ya da dinlendirmeyen, doyurucu olmayan bir uyku uyuma).

Özellikle hafif yada orta şiddetli kaygısı olan kişilerde psikoterapötik yaklaşımlar oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Dinamik psikoterapi, destekleyici psikoterapi ve bilişsel-davranışçı terapi yaklaşımları önemlidir. Bilişsel terapi, bilişsel bozuklukların yarattığı endişeleri daha gerçekçi olarak görmeyi sağlamakta ve bu şekilde daha iyi planlama yapılarak kaygıyı kontrol etmenin yollarını göstermektedir. Bilişsel davranışçı Terapi ile danışan psikoeğitim süreçlerinden geçerek etkili başa çıkma becerileri kazanabilmektedir.

Randevu ve Bilgi için

0212 – 466 1010